Quinny Buzz 4 bruin

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Quinny Buzz 4 bruin op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

moekiewoekie 20-11-2009
Geschreven voor: Quinny Buzz 4 zwart, grijs

sinds maart 2009 zijn wij in het bezit van een quinny buzz 4 wieler, ik ben er zeer tevreden over, hij rijdt soepel, is makkelijk in te klappen en ontvouwt zich met 1 druk op de knop! mijn zoon zit er heerlijk in, het kleine zitje wat je in het begin gebruikt is lekker zacht en makkelijk schoon te maken, de regenhoes heb je er in een hand omdraai omheen en ik vind hem er gewoon erg leuk uitzien, het enige minpuntje vind ik het boodschappentasje dat is iets aan de kleine kant maar dat is dan ook het enige wat ik als minpuntje kan opnoemen, ik gebruik hem heel veel en hij blijft stevig, echt een aanrader!

Sil78 27-09-2009

Wij hebben september 2008 de Quinny Buzz 4 gekocht in de kleur rood.
Groot voordeel zijn de 4 wielen, hierdoor is de wagen zeer stabiel in vergelijking met de wagen met 3 wielen.
Het grootste pluspunt vinden wij het gemak waarmee je de wagen inklapt. Een druk op de knop en de wagen ontvouwt automatisch.Om hem nog compacter te maken(voor in de auto)kunnen de wielen er gemakkelijk af.
De reiswieg (dreamy) is bekleed met fleece stof wat heel comfortabel en warm is voor een kleine baby. Nu gebruiken wij de wandelwagen inzet. Die kan je zowel met de rijrichting mee(3 standen) als tegen rijrichting in zetten (2 standen).Ons zoontje zit er prima in.De voetensteun is te verstellen in 2standen en ook de kap is te verstellen.Pluspunt:er zit een zonneklepje op de kap, hierdoor is gebruik van een parasolletje niet altijd nodig.
De voetenzak voor de wandel wagen is heel warm en zacht en wasbaar in wasmachine. Het is wel een heel gedoe om de voetenzak door de gordels heen te bevestigen, dit is een gepriegel!Er zit ook een XL zitje bij de wandelwagen voor als ons zoontje groter wordt, deze gebruiken wij nu nog niet.
Rijdt heel soepel en is zeer goed wendbaar.
De duwstang is te stellen in 3standen.Er zit een boodschappentasbij, die is heel klein en dus niet voor boodschappen te gebruiken, maar je kunt hier wel de regenhoes en pompje meenemen zodat je die altijd bij je hebt.
De regenhoezen zijn overigens makkelijk in gebruik. Het boodschappenmandje onder de wagen is ook klein, maar er kan meer in dan je verwacht.
Een hele fijne wagen dus!

Vanessa1 26-06-2009
Geschreven voor: Quinny Buzz 4 groen

Wij hebben de buzz 7 maanden in gebruik en zijn erg tevreden. Praktisch, snel in te klappen, zeer wendbaar in de supermarkt en ons dochtertje ligt er heerlijk in.
De bak is relatief klein t.o.v. bijvoorbeeld een Bugaboo. Maar op het moment dat je denkt, het wordt wat krap, wil ze zelf eigenlijk al niet meer graag liggen.
De bak is makkelijk mee te nemen en overal neer te zetten. Ook zonder onderstel erg comfortabel.

Grootste voordeel is de stabiliteit tijdens het wandelen. draaien, in bijv. supermarkt kan met een hand. Zelfs nu ze al wat groter is en dus meer weegt.

Kortom, zeer tevreden gebruikers.

marcelencorrie 10-11-2008
Geschreven voor: Quinny Buzz 4 groen

Inmiddels hebben we de buzz 4 maanden in gebruik. Het blijft jammer dat de 2 voorste wielen geen luchtbanden zijn. Met name in het begin vonden we het bijna zielig om met ons kindje over de straat te lopen. De kinderwagen stuitert dan namelijk nogal. Nu hij iets zwaarder is hebben we er minder moeite mee.

bloklandere 07-10-2008
Geschreven voor: Quinny Buzz 4 geel

Een geweldige kinderwagen. Mooi design en zeer gemakkelijk in het dagelijks gebruik!

fiem2010 09-04-2008
Geschreven voor: Quinny Buzz 4

Ik ben sinds kort in het bezit van een Quinny Buzz 4.
Ik wil hem vergelijken met de Bugaboo Cameleon die ik hiervoor heb gehad.
Het design van Quinny heeft me overgehaald om deze aan te schaffen. Omdat ik 4 wielen stabieler vind, maar ook prettiger vind wandelen, heb ik gekozen voor de Buzz 4.

De Quinny vind ik qua design helemaal top. De Bugaboo vond ik qua uiterlijk niet zo mooi maar heb die gekocht vanwege de duurzaamheid.

In en uitklappen van de Quinny vind ik geweldig. Dit gaat makkelijk! Bij de Bugaboo viel een deel van het onderstel wel eens op mijn voeten tijdens uitklappen. Ook zit er op dit model een beveiliging zodat je onderstel niet vanzelf uitklapt.. wel zo prettig!

Boodschappenmandje: in de Bugaboo boodschappenmand passen meer spullen in. Fijner dat je het mandje dicht kunt maken. Bij de Quinny ligt alles open en bloot (boodschappenmandje moet je ook los kopen trouwens). Buzz Box is wel fijn, kun je de regenhoes in meenemen en nog wat spulletjes.

Wieg: fijne aan de Bugaboo wieg is dat je hem op kunt vouwen en in de kast kunt opbergen. De Quinny wieg is echt een bak en neemt veel ruimte in als je hem niet gebruikt (en is ook best zwaar). Nadeel Bugaboo wieg: hij ligt heel laag op de onderstel dus je kunt hier best rugklachten van krijgen als je je kindje er veel in en uit haalt. De Quinny wieg is wel kleiner maar is naar mijn mening veel comfortabeler voor de kleinste baby's!

Zitje: Van het Bugaboo zitje was ik niet echt onder de indruk. Zitting en gordeltjes zijn wel ruim, maar de zitting is hard. Zou er zelf niet 2 uur in willen zitten want dan heb je houten billen! Bij deze Quinny is er beter over nagedacht. Er is een comfortabel zitje (zoontje van 2 past er nog in!) die van een dikke foam is gemaakt. Heerlijk voor het ruggetje en billetjes van je kindje want ze zitten hier prinsheerlijk in!
Wanneer ze hier uitgegroeid zijn zit er ook nog een ander zitje in. Ook de gordeltjes zijn er in verschillende lengtes dus in deze nieuwe Quinny modellen past je kindje denk ik tot ze een jaar of 3,5 zijn, afhankelijk van de grootte en het gewicht van je kindje.

Rijkunsten: De Bugaboo is lichter en stuurt iets makkelijker. Alleen wanneer de stoep schuin is (en veel stoepen/wegen in NL lopen een beetje schuin af) dan moet je hem steeds corrigeren. Hier heb ik vaak pijnlijke schouders/armen aan over gehouden. De Quinny is iets zwaarder en rijdt iets minder soepel, maar blijft wel recht rijden op schuine stoepjes/straten! Ik vind dit persoonlijk wat fijner!

Zonnekap: De Bugaboo zonnekap is erg groot. Hierdoor schijnt de zon volop in het gezicht van je kindje, erg vervelend! Bij de Quinny is er beter over nagedacht: de kap zit lager en er is een speciaal zonneklepje. Zon staat nu in April nog niet erg hoog maar zonder het zonneklepje schijnt de zon niet meer in het gezicht van mijn zoontje. Wat een uitkomst!

Duwstang: Bij beide wagens zijn deze subtiel omhoog/omlaag te krijgen. Bij de Bugaboo heb je wel 2 handen nodig en bij de Quinny kun je het met 1 hand doen. Vorige modellen van Quinny vond ik de stang redelijk gammel en los zitten. Bij deze is dit (nog) niet het geval. Het voelt allemaal wat steviger aan.

Wielen:
wielen van Bugaboo liggen dichter bij elkaar. Hierdoor kun je overal tussendoor, zelfs door de gewone metro poortjes in Rotterdam!
Nadeel: je trapt tijdens lopen vaak tegen de wielen. Quinny is iets breder waardoor je niet tegen de wielen aantrapt. Alleen nu kun je soms niet meer bij de gewone kassa afrekenen maar moet je afrekenen bij de brede kassa openingen speciaal voor rolstoelen en kinderwagens. En die zijn niet altijd open dus dat is een beetje jammer (maar meer een singaal naar de winkels dat ze hier meer rekening mee moeten houden)

pluspunten Quinny:
-design
-in/uitklappen
-comfortabel zitje (+extra zitje)
-rijdt heerlijk
-robuuster dan vorige modellen
-wieg ligt hoger en comfortabeler dan Bugaboo

minpunten Quinny:
- redelijke zware wagen
- boodschappenmandje best klein
- wagen is breder dan Bugaboo, kun je soms niet door smalle kassa-'gangen'

Conclusie:
een super fijne wagen!
Heel goed te vergelijken met de Bugaboo en rijdt geweldig door de 4 wielen. Over alles is goed nagedacht en je kindje zit hier echt prinsheerlijk in!
Ik wil (tot nu toe) niet meer terug naar een Bugaboo!